Werving op drie verschillende manieren

Merel Sprenger 07-02-2023
18 keer bekeken 0 reacties

Voor de RISE UP studie werven we op drie verschillende manieren: via verloskundigen, Fiom en Siriz; bij Centra Jeugd & Gezin en via Zwangerenportaal.

Verloskundigen, het Haagse Fiom en Siriz werven voor ons deelnemers via flyers en posters met een QR-code. Een aantal heeft ervoor gekozen om passieve werving te doen door simpelweg de flyers en posters in hun praktijk tentoon te stellen. Anderen doen actieve werving: zij vertellen zwangeren en hun partners over de studie en geven de flyer mee. 

Op de 9 locaties van Centrum Jeugd & Gezin in Den Haag informeren wij zelf zwangeren en hun partners over de studie nadat ze de maternale kinkhoestvaccinatie hebben gehaald. Dit doen we met een team van 5 mensen, namelijk 3 studenten en 1 onderzoeksmedewerker van ons onderzoekscentrum en de onderzoeker in opleiding op het project.

Ook worden zwangeren van een aantal verloskundigen praktijken geïnformeerd via het Zwangerenportaal. Hier staan hun afspraken in en kunnen ze echo's zien. Ook zijn er blogs te vinden met informatie per week over de zwangerschap. Ze ontvangen in week 13/14 een directe mail die doorlinkt naar 3 verschillende artikelen op het Zwangerenportaal over de studie. Via deze artikelen kunnen ze het toestemmingsformulier invullen. Ook komt er 2 weken later in een blog een advertentie over de studie voorbij.

Vooral de actieve werving, zowel door verloskundigen als door ons eigen team, is succesvol in het werven van deelnemers. 

Bekijk ook

0  reacties

Cookie-instellingen